Doporučení pro vzdělávání distančním způsobem doma s dítětem

Zveřejněno: 10. 03. 2021

Doporučení pro vzdělávání distančním způsobem doma s dítětem

 

V rámci distančního vzdělávání připomínáme, že každou středu mají děti připravené obálky s materiály, které mohou plnit samy nebo pod dohledem rodičů.

Zároveň doporučujeme vyzkoušet několik námětů, když vybude volná chvilka.

 

 

 

Tipy na aktivity

 

Grafomotorika

Psaní na záda – dítěti napíšeme tvar prstem na záda, dítko píše na papír (do písku atp.)

Psaní prstem – dítě prstem přejíždí po velkých tvarech nakreslených na papíře

Hry v písku – skvělým tipem, jak uvolňovat ruku jsou hry s pískem a v písku. Opět využijte při pobytu venku na zahradě.

Křídy – můžete tvary nakreslit křídou na chodník a dítě po nich „jezdí“ prstem.

 

Rozumí instrukcím

Jednoduché instrukce můžeme dítěti zadávat kdykoli během dne.

 

Sluchová paměť

Sluchové pexeso si vyrobíte z obalů od kinder vajíček. Dítě si musí zapamatovat zvuk jednotlivých vajíček.

Hry bez zrakové opory

 

Dítěti řeknu větu a požádám ho, aby ji zopakovalo a přidalo další slova. Př. „Maminka šla“ Dítě doplní „Maminka šla do obchodu.“ atd.

 

Sluchová paměť a hračky

Před dítě vyskládáme různé hračky, předměty. Řekneme pět předmětů a požádáme dítě, aby je z hromady vybralo. Sledujeme, zda si pět předmětů zapamatovalo. Tuto činnost můžeme dělat i venku s přírodními materiály.

 

Sluchové vnímání

Většinu schopností můžeme trénovat venku. Dětem řekneme, aby našly a dotkly se věci, která začíná na určitou hlásku.

 

Myšlení všeobecný přehled

Kde se prodává - pečivo, sešity, zelenina....? Co si obleču – když venku prší, svítí slunce, sněží....? Názvy samce, samice a jejich mláděte. Opaky – Já řeknu den a ty řekneš noc.

 

 

Tipy na aktivity pro rodiče a děti

  • rozumí instrukcím (Běž do pokoje, dones tři kostky a polož je na židli.)

  • sluchová paměť (opakuje: ježek, kuchařka, stůl, kombajn, vločka)

  • přechylování (kuchař x kuchařka) ● dám dítěti 2 věci (pojem více x méně),

  • vyskládám věci a nechám dítě spočítat,

  • dítě "přečte" obrázky zleva doprava + určuje rod, (ta kuchařka, ten zedník, to kolo)

  • vytleská slovo a spočítá počet slabik,

  • určí první hlásku ve slově a vymyslí slovo na danou hlásku,

  • určí poslední hlásku ve slově,

  • pozná největší x nejmenší,

  • pozná i používá pojmy před, za, vedle, mezi, pod, nad, hned za, hned před,

  • pojem doleva x doprava

 

Nadřazené pojmy židle, stůl, skříň, křeslo (nábytek) kalhoty, košile, bunda (oblečení) kopretina, růže, sněženka, narcis, sedmikráska (květiny) brokolice, paprika, okurka, květák, brambory (zelenina) (Pokud by dítě řeklo ovoce, případně jídlo, nebrala bych to jako chybnou odpověď. V tomto případě sledujeme, zda zvládne vytvořit nadřazený pojem, ne to, jestli rozezná ovoce od zeleniny.

 

https://e-predskolaci.cz/wp-content/ze_skolky_do_lavic_2020.pdf

Náměty PRO Rodiče – Učíme SE DOMA

Zveřejnil: Blanka Palacká